دنیای نرگس بانو

عرق سرد ....

گفته بود یه سری از فیلما چنان دمغش میکنن که برای مدتی میر تو خودش و با هیچی هم نمیشه اون از این حال در آورد !خواستم بگم ، درکش میکنم در این لحظه و هم اکنون !

فیلم عرق سرد دیدم ... حسی که بعد از دیدن این فیلم دارم خاصیت توصیفی نداره بلکه باید ببینی و لمس کنی ! 

حالت خلسه ی انتهایی باران کوثری را دارم  با آن لبخند تلخ سکانس پایانی ...

من ورزشکارم ، یه ورزشکار بسیار معمولی که فقط جهت تفریح تمرین میکن !

ولی همین تمرین رُسم میکشه ! چند جلسه پیش،شیدا  کوبید تو دهنم پر خون کرد ! زهره سر تمرین دادن بهش با روی پا محکم کوبید پرده ی گوشم جر داد و تا چند روز درد کشیدم...

من فقط تفریحی تمرین میکنم این اوضام ، شما تصور کن بازیکنی که به صورت حرفه ای تمرین میکنه چه زجری میکشه که به جرم دختر بودنش مانع رسید به هدفش میشن ! و چه فیلم پر دردی بود ! 

فرهاد گفت ببین!فتانه گفت نبین که حسش بد !

نمیشه ندید این فیلما رو ! به قول فرهاد بزار دوربین یکی دیگه رو بگیری دستت و دنیا رو با دوربین او ببینی نه خودت !

یادم امیر ازم پرسید چرا از ازدواج فراری ؟

گفتم : دوستی تعهد قلبی دو شخص بهم ولی ازدواج تعهد کتبی و دلیست،ولی این تعهد کتبی قدرتی رو به مرد میده که به محض اینکه اسم وارد شناسنامه بشه مثل خلع سلاح کردن اون زن میمونه ، هیچ کار نمیتونه بکنه جز اینکه پای هرچیزی وایسه چون مجبور ! طلاق اسون نیست ! طلاق یک شکست بزرگه ! یه دختر اگر نقطه ضعف فرار از این ضعف داشته باش خیلی رنج خواهد کشید از زورگویی یه مرد ! 

 

من و ...
۰۱ مهر ۹۸ , ۰۷:۵۶

همه مردها زورگو نیستن.

اگه سعی کنی عاقلانه انتخاب کنی بعد ازدواج عاشقانه زندگی میکنی و میتونی از پس چالش ها بر بیای.

بیشتر چیزها به خودت بستگی داره.

دیروز توی کتاب اثر مرکب پاراگرافی بود که نوشته بود توی یه رابطه عاطفی هر فرد به تنهایی مسولیت 100% داره.

و من کاملا با هاش موافقم.

اگه عاقلانه انتخاب کنی و درست رفتار کنی هیچ زورگویی پیش نمیاد.

پاسخ :

مشکل اینجاست ازدواج گاهی مثل هندونه ی دربسته میمونه ! هرچند عاقلانه در ظاهر ولی در باطن با اونچه که فکر میکردیم متفاوت میشه !
قبول دارم هیچ مردی مثل هم نیست ولی اینکه آمار میدن در فلان سال 6 زن ورزشکار اجازه ی خروج از ایران نداشتن و نتونستن به خاطر اذن شوهر نتیجه ی زحمتاشون ببینن ،پس باید بیشتر و بیشتر دقت کرد و دنبال راه چاره ای گشت ....
من فقط دعا میکنم هیچ دختر و پسری چه قبل ازدواج و چه بعد ازدواج رو دنده ی لج نیفتن و روزگار به کام خودشون تلخ نکنن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به آرامی آغاز به مردن می ‌کنی
اگر سفر نکنی،
اگر کتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نکنی..

به آرامی آغاز به مردن می ‌کنی
زمانیکه خودباوری را در خودت بکشی،
زمانی که نگذاری دیگران به تو کمک کنند..

به آرامی آغاز به مردن می ‌کنی
اگر برده‏ ی عادات خود شوی،
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی
اگر رنگ ‏های متفاوت به تن نکنی،
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی..

تو به آرامی آغاز به مردن می ‏کنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سرکش،
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی ‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر می‌ کنند ، دوری کنی..

تو به آرامی آغاز به مردن می ‌کنی
اگر هنگامی که با شغلت یا عشقت شاد نیستی، آن را عوض نکنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی،
اگر ورای رویاها نروی ،
اگر به خودت اجازه ندهی که حداقل یک بار در تمام زندگی‏ ات
ورای مصلحت ‌اندیشی بروی..

امروز زندگی را آغاز کن
امروز مخاطره کن
امروز کاری کن
نگذار که به آرامی بمیری.
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan